Khamis, 29 Januari 2009

aku dilanda bosan that Y aku buat salasiah ni

aku telah hidup di bumi allah ni selama 28 tahun(18 feb ni genap lah),berasal daripada batu pahat,johor.parit surau laut adalah nama kampung aku,tingal dengan komuniti hampir 70% berketurunan jawa.keturunan sebelah mak aku berasal dari tanah jawa,manakala sebelah bapak aku berasal dari malbar india(mix dengan banjar)..arawah atuk adalah imam dan merangkap ketua kampung semasa kampung ini baru dibuka.dia lepasan sekolah pondok di muar(sekarang terasa rugilah kerana dia meninggal semasa aku kecil.tak sempat lah nak belajar apa2 pasal bab-bab keagaman yang mendalam).aku jarang duduk lama kat kampung pasal lepas SPM banyak merantau
aku melanjutkan pelajaran di Matrikulasi KPM tahun 1999 di bahau N9,disinilah aku belajar bagaimana hidup di persikitaran asrama almaklum x pernah bersekolah asrama.di sini jugalah aku belajar berkawan(aku ni jenis pendiam x ramai kawan sangat dekat kampung tu).
Tahun 2000-aku mengambil digree di bidang pertanian di Universiti Putra Malaysia.Aku sangat minat pada pertanian terutamanya dalam pengurusan perosak tanaman.pekara yang tidak dapat dilupa di UPM adalah tugasan dalam mengumpul spesimen serangga yang berada di persekitaran nagara kita ni,sempatlah aku mengimport spesimen dari kawan aku(di pergi cameron highland,jadi aku suruh carikan untuk aku sekali).
Cocyra cephalonica amat sinonim dengan aku,kerana binatang ini lah yang menyebabkan aku memperolehi anugerah dekan di semester 5.

dah penat sambung nanti lah...

1 ulasan:

xali alonso berkata...

salam. oit, aku dgr, bonzer dh bukak pusat tuisyen. huhuhu.... kt shah alam.
nataza dgrnye, nk kawin bln 5 nnti.
phone no ko still yg ko bg aritu ke? @ dh tukar.