Isnin, 17 November 2008

pinang best


pada jumaat lepas 14 nov o8,aku teman kawan aku serumah untuk mengambil barang adiknya dekat USM,penang. Sambil2 tu kita bertiga plan untuk jalan2 cari makan kat penang ni....
it's 3rd time aku datang ke penang ni, 1st masa aku ditingkatan 3, 2nd semasa lawatan kerja.Kedua-dua waktu ni aku tidak sempat jalan2 cari makan.
jadi di kesempatan mengikut kawan aku ni apalagi kita orang soru habis-habisan...
melalui tv,antara makanan yang terkenal di penang ni adalah seperti rojak,char kew tau,cendol and many more....jadi kite orang start dengan hunt 4 rojak penang..
setibanya di padang kota,kita orang terus sahaja pi ke check point 1st iaitu kedai di hujung sekali yang berhampiran dengan pantai dalam kompleks food court...lalu terus aku memilih bahan2 yang akan ditransfer menjadi rojak....
mak ai,sekali kene rm8.00 daaa,mahal nye.ah tiada masalah,sekali skala apa salahnye kan...tanpa membuang masa,aku suap rojak ke dalam mulut aku,apabila sesuap rojak masuk kedalam mulut,peh....seperti yang dijangka....sangat sedap..x penah rase rojak sesedap ini...lebih sedap bila pekena dengan teh tarik yang marveles dari kedai tersebut...huhu...sedapnya..
terbang rm9.00 termasuk teh tarik.but kami bertiga puas hati....
seterusnya kami bersiar2siar di kawasan kota cornwalis

sbg.....

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

tul ke 3 kali?rasanya 4 kali yg p ngan mar tu...

Tanpa Nama berkata...

cuba syg igt balik...