Khamis, 16 Oktober 2008

hari hari hari raya

secara tiba2 aku dilantik menjadi MC untuk majlis sambutan raya peringkat jabatan aku,start pukul 12,ngok jam dah kul 11.30 am,apa lagi kelang kabut aku blek umah nak ganti baju melayu.jauh gak umah aku kat aloq staq,opis aku kat teluk chengai.

sampai umah,aku ngok jam dah kul hampir pukul 12,alamak terlewat daaa.aku tawakal ja.siap je aku berkemas langsung aku memecut ala himilton teruih ka opis.ngok dari luar dah ramai orang di dewan khemah 2,gundah gulana dibuatnya,aku tawakal dan menucap hasbunallah wani'mal wakil byk2. tiba2 penolong aku menawar kan diri menganti kan aku yang tengah bersedia dengan ayat2 ajaib.

x pa lah,aku bagi kat dia,pasal majlisni skali dgn tahlil,beliau yg tampak warak serta boleh mengadalikan majlis agama ini.syukur pada allah dgn kuasanya, dia memudahkan hidup aku pada hari.alhamdullilah.

Tiada ulasan: