Isnin, 24 November 2008

Lembah Bujang


Semalam aku pergi ke majlis kahwin kawan aku dekat kuala ketil,aku pergi berempat.semasa dlam perjalanan balik kita orang plan untuk menyinggah ke lembah bujang.saja nak tahu keadaan di situ,asyik nengok gambar candi tu kat buku teks sejarah ja,alang-alang sudah hampir,kita orang pi la situ.....
candi tersebut bukanlah seperti barabudur,just wujudnya lantai dan ruang2 kosong.aku ingatkan bertiang-tiang dan mempunyai bumbung.....
berbagai elemen hindu dan buddha terdapat di situ,antaranya patung buddha,patung gajah pelik,patung banyak tangan,duit gambar sapi n many more lah.....
bila aku saksikan semua tu,aku bersyukur kerana agama islam telah datang dan menjadikan orang melayu beragama islam.....alahamdulilah....
Posting


statue of lembah bujang

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

tgk apa tu en. roma?....